سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان می‌گویند ساخت یک داروی جدید ضدسرطان پروستات را می‌توان مهمترین پیشرفت در در درمان این بیماری در 70 سال اخیر شمرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه آزمایش‌های بالینی ابتدایی بر روی داروی آبیراترون                 (abiraterone)، بر روی بیماران بسیار امیدوارکننده بوده است، به طوری که در برخی از بیماران اندازه تومور کاهش یافته است و گروهی دیگر از بیماران توانسته‌اند مصرف مرفین برای تسکین درد را متوقف کنند.

سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان است و در شکل پیشرفته آن می‌تواند مرگبار باشد.

 اکنون مشخص شده است که تستوسترون، هورمون جنسی مردانه، رشد این سرطان را تحریک می‌کند، اما روش‌های درمانی پیشین که بر مبنای کاهش تولید این هورمون بوده است، موفقیت محدودی در درمان بیماری داشته‌اند، چرا که تومور خودش هم تستوسترون تولید می‌کند.

اما این داروی جدید تولید هورمون تستوسترون را در همه نقاط بدن مهار می کند.

دکتر یوهان دو بونو، سرپرست کارآزمایی‌های بالینی این دارو که در بیمارستان رویال مارسدن در لندن آغاز شده است،در این باره گفت: "این دارو فوق‌العاده موثر است... ما اعتقاد داریم که گام بزرگی در جهت درمان بیمارانی که همه شیوه‌های دیگر در مورد آنها شکست خورده است، برداشته‌ایم."

او افزود: "ما بیمارانی را داریم که هنوز در آزمایش‌های بالینی که در دسامبر 2005 آغاز شده است، قرار دارند، و پس از دوسال و نیم هنوز حال‌شان خوب است. چنین وضعیتی غیرمعمول است."

البته کارشناسان مستقل هشدار می‌دهند تا هنگامی که آزمایش‌های بیشتر خطرات و امتیازات این دارو به طور کامل روشن نکرده است، بیماران نباید در مورد این شیوه درمانی بیش از حد خوش‌بین باشند.

کد خبر 58774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز